< Till bloggens startsida

Det där som man måste ta upp helt enkelt


ehe


Då var man o röstade då! Själva röstdelen är ju egentligen en så liten liten grej av hela jippot :P
Man går dit nån minut och lägger lappar i kuvert.
Media är där allting egentligen händer. Vi är bara katalysatorn i det hela. 


Var det någon som såg bilden på expressens framsida?
En stor bild med en valsedel för SD i rännstenen.
Får man göra så?
Känns som om det inte är speciellt demokratiskt!?
Visst, jag vet varför de inte vill ha SD i riksdagen, men går det inte lite överstyr?
Alla trycker ner dem, fast de flesta förmodligen inte har nån koll på dem alls,
förutom det "alla andra" sagt, vilket är: "De är rasister och nazister allihop!"
Det är precis som om det är ok att bete sig hur som helst mot detta parti,
bara för att de tycker olika från så många andra.
Men man måste fråga sig: Vad är anledningen till att de får röster?
Det finns ju faktiskt någon anledning bakom, och rätt många som röstar på dem.
De kommer ju förmodligen in i riksdagen nu, om man ska tro opinionsundersökningarna.

Jag sympatiserar inte med dem, eftersom jag inte tror att de har tillräckligt med erfarenhet än
för att kunna styra ett land, speciellt inte med de rasistiska tankar de förmodligen har (vilket jag blir
mer och mer övertygad om), men man måste börja någonstans, eller hur? De kanske lär sig... 

Jag blir bara så irriterad när det är så orättvist. För de har faktiskt blivit utsatta för minst lika mycket
påhopp själva, ibland utan anledning eftersom jag inte tror
att alla är rasister. Men jag förstår att folk reagerade på deras reklamfilm (som t o m bannades).
Jag tycker invandringspolitiken ska skärpas, mer eller mindre på olika områden, men vem fan vill kasta ut invandrare? Det är ju jävligt dumt.
Jag erkänner, jag har inte full koll, och om det nu skulle vara så att SD vill kasta ut invandrare bara sådär så har de uppenbarligen noll koll och saknar förmågan att tänka rationellt och intellektuellt. Men folk som ger sig på dem
med våld är inte bättre själva.

Sammanfattat så tycker jag nog att de verkar vara ett lite halvseriöst parti som har koncentrerat sig stenhårt på att komma in i riksdagen och glömt bort att tänka på vad som händer sen.


Iaaaaaf det är ju inte detta som är tanken att snacka om, utan jag röstade som den vettiga människa jag är på ett mänskligt sätt. Rött för hela slanten! Badassery!


Nu ska jag snart dra in på impuls till ljungby och käka kebab och snacka lite med ett styck bakfull syrra ;P

Casey out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0