< Till bloggens startsida

Trying to let it out

Det har varit väldigt mycket prat på temadagarna i skolan om att människan är ett flockdjur
och att vi behöver andra omkring oss för att må bra. 
Det ironiska är att så många saknar förmågan att agera på ett sätt som gör
det möjligt att vistas med andra människor.
Vad avgör förresten egentligen vilka människor man bestämmer sig för att lära känna?
Man kan ju välja bort att omge sig med människor som kanske skulle ge mer än de
"uppenbara" valen! Ändå så tror folk att de kan bete sig hur de vill, mot vem de vill.

Jag har suttit o stört mig nästan varje föreläsning på att någon/några sitter o snackar konstant,
har mobilen på (ok om man råkat glömma o stänga av ljudet, men när man återkommande
hör samma signal, då är det nåt fel på människan) eller helt enkelt väsnas på annat sätt!
Om man inte är intresserad så drar man därifrån, annars lyssnar man och håller käften!
Respektlösheten är fan otrolig ibland!

Det var dock bara två stycken föreläsningar som jag tyckte var bra, men de var riktigt
bra också! Det var en Jonas Helgesson som är cp-skadad och han var störtskön och kul.
Folk som har accepterat kan skoja om sitt egna handikapp är guld värda!
Den andra var en snubbe från VågaVa, och var ex-missbrukare. Han gjorde en bra punkt
av att alkohol fanimej också är en drog, vad alla hycklare där ute än säger!
Båda dessa hade en mening och kändes betydelsefulla, till skillnad från t ex
att dansa fritt till afrikansk musik.


För övrigt så har jag formaterat datorn och installerat windows 7, så nu lyder den minsta vink igen!
Sweeeeeet!

Jonas remix på Veronica Maggios "Jag Kommer":



Kommentarer
Malin

Jag håller helt och hållet med dig! Vissa vet inte vad visa respekt innebär...

2011-03-20 @ 15:42:14
URL: http://malinannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0