< Till bloggens startsida

Trust

Är väl spoilervarning på hela inlägget, men vafan! 
Du överlever!


Glodde filmen Trust nyss.
Den var la helt ok, men väldigt uppenbart att den gjorts för ändamålet
att lära ut, vilket förstås säkerligen är bra. Det blir la lite högstadienivå på det dock.
Handlar om en tjej på 14 som blir lurad online av en äldre snubbe som först utgett sig för o vara
16. De träffas en dag då hon ser hur gammal han egentligen är och sen åker de till ett
hotellrum där han utnyttjar henne sexuellt (som det så fint heter, våldtäktsjävlar). 

Största delen av filmen visar hur familjen hanterar det och hur tjejen i fråga själv
inte ser honom som en våldtäktsman, eftersom de var kära och han tyckte om henne på riktigt...
Jag kan verkligen se denna filmen spelas på nån sorts lektion på högstadiet, vilket förstås kan vara
bra, men jag hoppas verkligen man har vett nog att vara försiktig.
Men en extra lektion i hur sjuk världen kan te sig är ju inte fel. 
Sånt här händer ju faktiskt och jag sällar mig absolut till farsan i filmen i att man borde införa
allmän rätt att slå sönder ansiktet på såna människor. 

Jag antar att den var rätt så verklighetstrogen i hur en tjej i en sån reaktion reagerar, men det är ju
bara för att jag läst om det. Jag har ju ingen aning om hur det skulle kännas i verkligheten, och jag 
har heller inte träffat nån som upplevt ett sånt scenario, som tur är. 

Filmen kunde i vilket fall varit märkt "lärofilm", för det känns som om det är för liknande ändamål
den är gjord. 
Vi hade en snubbe på åby som kom o snackade just om pedofiler på nätet och han visade hur många 
som är dömda och hur nära de egentligen finns. I det fallet fanns det minst en precis utanför lagan
som han visade på en karta. Borde vara lag på att sådana märktes så att folk kan känna igen deras
sjuka innersta innan de ens fått chansen att lura in sig i vanliga människors liv. 

Skjut dem! Jo, ärligt! 
Skjut vartenda en!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0