< Till bloggens startsida

For this, I need some liquid courage

Ja ingen missade ju att homofoberna hoppade på allt som inte passade
in i deras världsbild i karnevalen. 
Men på riktigt, vafan har dessa människor lärt sig i livet?

Folk får tycka precis vad fan de vill, jag är inte sån, men ingen ska
hoppa på nån annan för att de är på ett sätt eller annat (inte som de själva dvs)!
Jag deltog inte ens i de stora massorna som skrek när sverigedemokraterna dök
in i riksdagen lite hippt som happt! Inte för att jag stödjer deras tankar och tycken,
men för att man ska få ha egna tankar och tycken (nu är ju hela denna diskussion
en hel uppsats för sig själv om grundtankar och alla medlemmar är inte likadana, men
det vet ni ju redan och jag orkar inte etc etc)! 
Dessutom tror jag att just det var lika mycket protest från "vanliga" människor som 
något annat. Sverige behandlade dem ju som skit och då ville folk helt enkelt visa att
det var fel. Det finns mer än en sida i varje situation (lager av löken, som träsktroll!).
Istället för att helt nobba och försöka att inte låtsas om dem så skulle de ju tagit alla sådana
till öppen debatt så folk själva får se vad de har o säga, för då kommer man ju själv se hur
deras sätt och tankar går till, och därför ta avstånd från det om man inte håller med.

Men precis som då så är det bara korkade människor som istället hoppar på.
Homofoberna tänkte ju förstås inte så mycket, men som det nu är så förtjänar de
all form av motstånd. Det är så löjligt att folk känner ens impulsen att ge sig på 
någon som är "annorlunda". Jag förstår inte. Förstår inte alls!

Jag kan förstå (på sätt o vis) när det i länder krigas mellan olika grupper pga politiska själ,
när det är lika chanser för de olika sidorna att vinna (inte som minoriteten SD i riksdagsval).
Då handlar det om att motståndarsidan vill forma livet och framtiden åt ett håll som man
själv inte vill leva med och som man anser helt fel av olika anledningar. Då handlar det om ett
betydande leverne och situationer som påverkar dig direkt.
Sättet att bemöta det med våld är fel, men börjar en så tänker inte de andra låta sig bli krossade
och nermanglade av vapensalvor. 

Uppenbarligen så måste helt enkelt livsbilden hos en homofob vara skev och beroende av att
alla är som en själv för att saker och ting ska fungera. 

Helt enkelt: om andra ska respektera dina åsikter och tycken (hur "fel" de än är), så måste du jävlar
respektera alla andras också! 


Jag är inte 100% säker på hur detta inlägget går hand i hand med mina djupt kritiska åsikter
mot religion och lika våldsamt kritiska diskussioner om samma ämne, men jag listar ut det 
alldeles strax!
Det är ju trots allt skillnad på olika åsiktsområden!
Sexuell läggning är inte ett val, andlig tro är det (om du inte blir tvingad, a la sjuka sekter etc etc).
Ska jag slå ner dig för att du tycker jordgubbar smakar äckligt? 
Det kan ju trots allt betyda att jag inte heller tycker om det uppenbarligen, och så kan vi inte ha det!
Antingen tycker man om jordgubbar, eller så gör man det inte...och jag tänker fan inte ge upp utan 
en fight...

Jag babblar.
Homofober är ju bara rädda för att de själva ska bli sugna på lite smaskig mansrumpa!
Väx upp!


Puss&kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0