< Till bloggens startsida

Harrys

Haha psykologiprovet idag alltså x) Höll på att ta livet av mig, så hårt jag tänkte. Kunde inte komma på en grej och min lärare satt vid min bänk när jag var ensam kvar. "Kom igen du kan det". "35 sekunder kvar". Jag tänker hårdare än jag någonsin gjort. Jag har nu suttit i typ 20 min och funderat. När det är 15 sekunder kvar så skriker jag ut "PROCEDURMINNE!!!!"  Close one :D 

Hade värsta fetegoa känslan och sen när jag kom hem och skulle sätta mig ner o käka med lexi och mor och far så får jag den värsta huvudvärken jag någonsin haft x) Kunde inte käka knappt. Smällde i mig två alvedon och drog till affären. Glömde köpa det viktigaste och huvudet snurrade som om jag var onykter :P Ojojojoj. Nu är det bättre så tänkte ta det där med spelningen i fredags. Bättre sent än aldrig!




Black Nürses @ Harrys, Ljungby


Alla utom frasse skippade skolan för att kunna repa tidigare. Frasse kom kl 14:30 och Phille hade lyckats fixa så han fick ändrad jobbtid och jobbade därför från 16 till 22. Lite bråttom därmed. Men repa gick bra och sen vare dags o fixa hår och sminka sig n' shit. Frasse fixade monsterfrillan, haha! 

Kl 19 skulle vi vara där med grejerna. Nästan i tid kommer vi och börjar smälla upp grejerna och får dem att sätta upp betydligt mer än vad de egentligen skulle vilja. Det ska vara helrack! Har aldrig varit där nere innan, men det luktade intorkad öl och piss. Inte trevligt direkt. Alex fixade så vi fick en loge och där dumpade vi en jävla massa skit och hängde största delen av kvällen typ x) Harrys bjöd på mat och jävlar vad gott det var. Fläskfilé och allt. 

Sen fick vi dock vänta! -.- Ingen starttid var bestämd utan allt skulle helt enkelt dra igång när det kommit folk. Vi satt i flera jävla timmar i den logen. Höll på o bli galna. Det var öl, blinkande lampor, ett hål i väggen (oops), utelåsta snubbar på taket och fulla flickor x) 

Runt kl 23:15 började Crimefactory. Det kom inte alls så mycket folk som väntat. Inte ens hälften av de som skulle komma kom x) Men vi körde som tvåa iaf och vi hade mest publik och mest röj, utan tvekan. Vi med åldern inne (hähähähähähä) drog en varsin drink och gick sen upp på scenen.

Vi körde igång och drog igenom låtarna rätt hastigt för att hinna med alla inom tidsgränsen på 30 min. Fick t o m ta bort en låt från setet. 
Låtarna blev Midnight Flower, Drunk Drivin', Our Way, Run to the candymountain Charlie, Latter Slattern, Mighty Heels och Star. Självklart höll vi inte tidsgränsen (som vanligt) och ljudteknikern skruvade lite på sig när vi sa att NU är det sista låten. Folk hoppade och såg lite galna ut och dansade och var underbara :) 

När jag nu lyssnat på filmerna som bobbe spelade in (med tveksam kvalité ^^) så gick väl min sång inte toppen på star, som vanligt, men funkade ändå på Mighty Heels, förutom i refrängen som jag typ försökt lära in samma dag. Ni får lyssna själva! 

Efteråt var det öl n' cider och götta sig inne på harrys, med fritt inträde och allt. Carter tog sig in tidigt på kvällen och vi lyckades hålla kvar honom med motiveringen att han var vår gitarrtekniker. Och det fick han göra skäl för också ;)


Hem och sova sen och vakna upp med smink och hår fullt av hårspray. Mysigt mysigt! Ännu en fredag passerad.


PUSS!








Kommentarer
Malin

Du har koll =) Sen står 26 för antal månader som = 2 år 2 månader! ;)

2010-05-06 @ 11:21:00
URL: http://malinannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0