< Till bloggens startsida

LET'S DO IT
















Jag kände att jag kanske borde skriva ner nåt här också.

Har varit en rätt slitsam vecka. Väldigt kul, men har slitit ordentligt måste jag säga x) Började väl inte veckan med flaggan i topp heller så. 


I tisdags så lirade vi iaf här i Ryssby av alla ställen som en del av "byarock" och på torsdagen i Bolmsö under samma event. Ett ordentligt lastbilssläp var vad som väntade oss när vi kom ner i tisdags och likaså i torsdags. Efter soundcheck så drog vi in till stan o repade smått och sminkade oss n shit, sånt nödvändigt ni vet. Detta var tisdag, i torsdags blev det mer pang på - sminka sig hemma och byta om i repan, sen dra direkt till bolmsö. 

Setlisten blev samma båda gångerna med Midnight Flower först, trots att den som jag sa innan är den mest utmanande i sångväg. Gick bra i Ryssby men i Bolmsö så var det lite tufft för Joffe i första refräng. Men det blev bra sen. På tisdagen hade jag själv problem under låten då mina fingrar blev stela som fan. 

Allt flöt väl på annars, förutom att Ryssby enligt mig gick mycket bättre. Alla var peppade och det kändes bra som fan. I Bolmsö vet jag inte vad som hände, men iaf jag var helt slut efter några låtar och pallade inte lattja loss som vanligt x) Plus att min sång försvann mitt i Star, vilket är ett problem eftersom jag själv har mest problem med sången där xD haha. Som tur var så fick ingen det på film ;)....inte vad jag vet iaf. Dyker säkert upp nåt. 

Publiken var ju inte direkt 1000 pers men lite iaf, även om de föredrog att hålla sig på avstånd från scenen. Fast under Star i Ryssby så fick vi fram en del pers och då jävlar blev det röj ^^ Ett mindre missöde skedde dock innan Latter Slattern' x) Min gura var ostämd som fan då jag inte hunnit spela in den i kylan ordentligt så jag fick ställa mig och stämma som fan medans de andra brast ut i kris-jam med lite trumsolo och diverse xD Shit happens.


Lite filmer blev det och fler kommer säkerligen. Alla dessa är från Ryssbyspelningen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0