< Till bloggens startsida

nihilism! Använd kniven väl

Herrejävlar, min hjärna dör!
Jag har suttit och fifflat med en uppgift till filosofin (va? Gör jag skolarbete? teh fuck?)
och den är rätt deep. Jag vet inte om det är för att jag inte varit
med på de senaste lektionerna pga sjukdom (ja faktiskt) och därför
missat lite genomgång och förklaring av postmodernismen som vi
kommit in på. Satte mig helt enkelt och läste igenom sidorna i boken
vi fick och skickade ut mig själv på uppdrag att fixa en soft argumenterande
text på varför postmodernismens synsätt på tillvaron är bra. 

Detta var förstås uppgiften och jag personligen kan inte hålla med
om allt de förespråkar, men det finns mycket som är vettigt.
Bra idéer behöver ju tyvärr inte resultera i ett bra handlingssätt!

Men ingen här förstår förmodligen vad jag pratar om ändå 
så det spelar ingen roll om ni vet vad jag håller med eller
inte håller med om! :)
Men nu vet ni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0