< Till bloggens startsida

så blev det nåt o skriva iaf




Efter en riktigt awesome kväll hos jonas igår (ljudklipp indikerar på djupsinnigt tänkande ;))
så kom jag igång lite sent och långsamt idag :)
Blev dock inga bilder för min mobil dog x)
Upp vid 3 ungefär för att käka och nu sitter jag med filmer på nedladdning
fall i fall kvällen blir hemmakväll och med Hardcore Superstars nya skiva
nere i datorn, redo för lite frossande och förhoppningsvis nerdrägglande! 

Sen blir jag förbannad på hur folk håller på mot Jay i idol.
Han är bäst, slutsnackat, och de som nu är emot honom är ju bara
det pga att han rökte hasch en kväll. Seriöst, jag undrar hur världen någonsin
ska kunna bli en bra plats när folk är så dömande och trångsynta så att de uttalar
sig om saker de inte vet något om. Visst, det var dumt av honom att göra det, men
endast pga hans medverkan i idol. Och man skapar inte en hatkampanj bara för nåt sånt!
Hade han supit hade folk inte varit såhär. Och slutar folk köpa album av
kända artister när de ertappas med kokain eller heroin? Knappast!
Vad är det för fel på folk? 
Och om man nu tror att det är ett tecken på ett återfall till missbruk (som alla borde
veta så är hasch inte beroendeframkallande eller ens farligt egentligen), tror folk 
att det går bättre för honom på väg mot bättring om de slänger skit över honom och 
går emot bara för att bevisa för sig själva att de lever så jävla duktigt och 
dygdigt! Dessutom är det stoooor chans att folk inte hade skrivit så mycket
om de inte haft chansen att vara anonyma!

När undergången kommer så kommer minst 70% av världens befolkning
hamna i helvetet innan de ens fattat vad som hände!

Jag tror mig inte vara nån mönstermänniska eller en som är moraliskt
perfekt, och därför är jag försiktig med att döma folk, speciellt efter att
ha gjort något dumt EN gång! Sen vissa ämnen är mer känsliga och enligt
mig mer allvarliga, men det är skillnad t ex på att vara otrogen mot någon och
att ta någon drog! I ena fallet är du ensam om att påverkas (andra kan väl påverkas
indirekt men det är inte samma sak anser jag) och då finns det ingen anledning till
fördömande!

Hatet är mer blint än kärleken!

Irritationens gränser är vidgade!

Casey out

Kommentarer
Jozy

Fan vad rätt du har när det gäller Jay, folk är dumma i huvudet! :)

2010-11-27 @ 19:33:02
Anonym

sen när blev du så insatt i idol ?

2010-11-27 @ 23:22:31
Alex

Sen ska man ju inte säga att "hasch är inte lika farligt som om han tagit en annan drog". Alla droger är farliga. Jag gillar Jay, och ja, han förstod själv att han gjorde fel och lär säkert inte göra om det. Och det är bra att tv4 vill hjälpa honom, men om man väl har en policy som inte tolererar droger (alkohol är en drog) så borde det vara lika för alla.

2010-11-28 @ 15:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0