< Till bloggens startsida

Hej

Någonsin tänkt på ögonkontakt?

Varje gång du går förbi någon okänd på gatan, så tittar du ner eller stirrar rakt fram, samtidigt som du småtittar på personen för att se vad det är för någon - kanske någon som ser bra ut?

Man undviker i vilket fall personen och säger inte ett ord när man går förbi varandra....MEN, jag kan nästan garantera att så gott som alla känner att det är lite konstigt att inte hälsa. Jag tror att man genom skolan lär sig från att man är liten att man kan inte vara vän med alla, och man "ska" inte hälsa på alla. Det ligger kvar, men jag kan nog satsa rätt mycket på att om man tänker efter, så känns det konstigt varje gång man går förbi någon i tystnad. Egentligen så måste man nog koncentrera sig lite grann för att inte titta personen i ögonen och säga ett enkelt "hej".

Ingen skulle ha något emot det. Tvärtom.

Jag vet att jag skulle tycka det var trevligt :)

Kommentarer
Nikki

Sant, men ändå skulle man (iaf jag) känna sig dum om man nu råkade hälsa på någon sådär. Haha.

2010-03-25 @ 22:29:37
URL: http://nikkifagermyrholm.blogg.se/
Alex

Brukar hälsa på grannen. inte så mycket mer :P

2010-03-27 @ 03:31:34
Malin

Det är sant! Ingen blir väl stött av att någon hälsar på en. Man vet ju själv hur mycket ett 'hej' kan göra =)

2010-03-28 @ 11:59:11
URL: http://malinannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0