< Till bloggens startsida

I tystnaden frodas glömskan

Vad hände med att stå tillsammans och kämpa emot något som förmodligen ingen sympatiserar med?


Jag tänkte på det här med IPRED. Visst, det var ett tag sen nu, men det är precis det jag menar. Kom in på ämnet politik under middagen nyss och jag kom o tänka på det. Det var ju ett sånt jävla liv om att IPRED var fientligt mot integritetslagen och hur företag fick mer makt än polisen till att titta in i folks liv. 

Det kom ju en lag som gjorde det lagligt för polisen att lyssna av telefonsamtal etc (kommer inte ihåg vad den heter och nä, jag pallar inte googla). Folk var lika emot det. Men det tystnade också relativt fort.

I den vevan då IPRED kom så såg jag ett inlägg av nån snubbe som sade det att "folk lugnade ner sig och till slut så blev det tyst och folk glömde bort att klaga och fann sig i lagen. Det är precis det politikerna förväntar sig och hoppas på nu, men det måste vi se till att kämpa emot! Bli inte tysta och fortsätt att sätta er emot IPRED.". Något sånt.

Och vad hände?





Casey out

Kommentarer
Nicke

True dat! Rösta emot ipred, rösta rött!:D

2010-06-30 @ 19:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0