< Till bloggens startsida

Fanatiska jävlar

Fan vad jag stör mig på folk ibland x) 

Som medlem i SSU så får jag deras tidning, i vilken det brukar stå vettiga saker. Tidningen är skriven av "ungdomar" så...

Men sen så är det nån som har skrivit om Avatar som så att han blev jättebesviken för att James Cameron, som i hela filmen har sån fantasi, inte har sett bortom könsrollerna......

Han klagar alltså på att det i en påhittad utomjordisk ras finns kvinnor och män. Enligt honom skulle alla varit....ja jag vettefan, men finns det de med och de utan bröst så är det fel!

VAD I HELVETE?
Det är väl klart som fan det ska finnas både kvinnor och män! Det är iaf min åsikt. Då blir de mer lika människorna. Hela skiten är ju en metafor för hur det är i världen, att människor, som är så lika ändå krigar mot varandra pga små skillnader som gör dem mindre värda. Hur i helvete tänkte då den här personen? Jo, han tänkte att det inte ska behöva finnas könsroller, men det gör det inte heller i filmen! Av jägarna i filmen ser man både män och, t ex en av HUVUDPERSONERNA som är kvinna. Ingen skillnad mellan könen där alltså! Varför ens fastna vid en sån sak? Han är besatt av tanken på könsroller och tänker uppenbarligen på det hela tiden. Helt jävla patetiskt!

Så varför klagar han? Ingen jävla aning. Det är folk som han som är fanatiska, och det stör mig något fruktansvärt. De värsta fanatikerna är de som tror att de står på den "goda" sidan.

En fanatiker är en fanatiker, vilken sida han/hon än står på!

Nu är det ju inte just för att det är denna filmen utan detta är något som jag stör mig rätt frekvent på. Det förekommer alltför ofta överallt. Shame!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0