< Till bloggens startsida

tillbaka i samma sits som för tre år sen

Finns det så mycket att skriva? 

Många akutfall igår så fick vänta ca 3,5h innan jag fick komma in till
operation. Under tiden hördes det en kvinna som skrek i förtvivlan och sorg.
Jag tänkte att ja, det kunde varit mycket värre!
Jag själv höll på o somna av alla smärtstillande jag proppat i mig (Y)

Man blev väldigt foglig av drogen, vad den nu hette, och jag tror
jag snackade med kirurgen som om han var min homeboy haha.
Sprutan i ryggraden kändes förstås, men lite mer mystery-fluid
på det så var det ok!

Uppvaket var lika tråkigt som vanligt. Var nån gubbe som skrek där 
också och det var inte samma rum som sist så fick inte ha mobilen, även
om jag kunde starta den i flygplansläge :( Så läste ut boken jag hade med
mig haha! 
Det är en speciell känsla när man verkligen inte kan röra på fötterna och senare
endast kan få dem att spasma lite x)
Dock så kan jag säga att när man hör kirurgen säga att det är ett litet sår och
att det går att sy ihop, det är fan lycka. Kändes så fruktansvärt bra! Tre månader
byttes ut mot tio dagar. 
Det känns som om jag lärde mig mycket under tiden jag gick förra gången, jag tvingades
ta beslut om mig själv och ta egna initiativ till handling. Men skulle jag vilja gå igenom
det en gång till? Inte en chans! Jag var beredd på tre månader, fast skulle säkerligen
ändå ta det hårt i början då man ändå alltid hoppas lite på att det ska gå bättre. 
Därför kändes det så jävla bra, och fast jag var groggy så kom jag till vissa
lösningar på saker o ting. Bl a att jag har funderat på "det rätta tillfället" ett tag nu-
jag tror jag har funnit det! 

Jag har ont, tar en ipren och en alvedon av den starka sorten var sjätte timme, så för stunden
är det helt ok, men när det gör ont då kommer man ner i soffan men knappt upp igen xD 
Dessutom tar delen av ryggen där de stack in sprutan livet av mig lite :P Men detta är 
en jävla picknick i skogen jämfört med sist, och det gör mig glad.
Dock är man nu koncentrerad helt på att nå dagen av stygnborttagning, vilket råkar infalla
på dagen då vi har lucia med esteterna. Allt annat hamnar i periferin! 

Så i mitt begränsade tillstånd ska jag glo film och läsa bok och lira tv-spel. 

Casey out

Kommentarer
Ailohilde

Thank you for producing such a down to earth site.

2011-02-24 @ 14:26:27
URL: http://ailohilde.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0